Amazon Quest

Wielopoziomowa, wciągająca zabawa wśród amazońskich masek, ktróe ukrywają drogę w labiryncie pomiędzy kolejnymi tajemniczymi budowlami starożytnego Nowego Świata. Gracz w ograniczonym czasie musi tak zamieniać miejscami różnokolorowe maski, aby przynajmnij trzy w rzędzie zniknęły.W ich tle znajduje się ukryty kształt, który “uwalnia się” spod masek. Amazon to udane połączenie zasady “kulek” z planszową zbijanką.

Amazon Quest to połączenie gier planszowych z grą na czas i czymś w rodzaju prezentowanego na naszym portalu Bloxa. Amazońskie poszukiwania polegają na wędrowaniu przez niebezpieczne tereny amazońskiej dżungli i zdobywaniu kolejnych budowli. Po drodze gracz napotyka w kolejnych etpach różnorodne diagramy zasypywane inkaskimi maskami. Maski należy eliminować, aby odkrywać pola diagramu pod spodem (podświetlone na szaro lub beżowo). Jak tego dokonać? Po pierwsze kliknąć „OK” po obejrzeniu mapy podróży, żeby w ogóle ją zacząć (w ten sam sposób zatwierdza się wejście do następnego etapu zaznaczonego na mapie krzyżykiem). Trzeba tak zamieniać położenie masek, aby w rzędzie lub kolumnie zgromadzić obok siebie przynjamniej trzy maski jednakowego koloru – za taką operację gracz otrzymuje 9 punktów. Za większą ilość masek np. za 4 maski dodane zostaje 20 punktów. Gdy wyeliminuje się maskę ze świecącymi oczami dostaje się bonus punktówi czasu. Jeśli w „trójce” znajdzie się maska z diagramu, to pole to (lub kilka pól) zmienia kolor z szarego na czarny (pole odkryte) lub z beżowego na szary (następnym razem z szarego na czarny), ale tylko w przypadku, kiedy zamieniona maska pochodzi z już odkrytego (czyli czarnego) pola albo też z pola o takim samym kolorze np. brakująca trzecia maska znajdowała się na czarnym tle i to ją „dobieramy” do trójki wówczas, jeśli w tej trójce będzie szare pole diagramu, zmieni ono kolor na czarny (a beżowe na szary); jeśli jednak do trójki dobieramy maskę z szarego pola do czarnego lub z beżowego do szarego, pole diagramu nie zmieni koloru, gracz jedynie zarobi punkty. A nie o punkty tylko przecież chodzi. Pod spodem planszy widać zegar i czerwoną grubą linię, która nieubłaganie się skraca. Jeśli gracz nie odkryje wszystkich pól diagramu w wyznaczonym czasie, traci jedno życie (zwykle ma do dyspozycji dwa życia). Jeśli uda mu się ta sztuka, przechodzi do następnego etapu gry i przesuwa się na mapie w kierunku następnej budowli. Pojawia się nowy diagram zasypany maskami. A co będzie kiedy przejdzie wszystkie etapy i nie straci po drodze definitywnie życia? Musisz się sam dowiedzieć - zagraj w Amazon Quest!