Pasjans Piramida: Starożytny Egipt

Pasjans Piramida: Starożytny Egipt Zadaniem gracza jest wyczyszczenie piramidy z kart w kolejności od dwójki do trzynastki. As jest liczony jako jedynka, walet jedenaście, królowa daje dwanaście punktów a król trzynaście. Pozostałe karty są liczone według własnej numeracji. Podczas gry naliczane są dodatkowe punkty za czas jej ukończenia. Nakeży się jednak bardzo spieszyć bo punkty bonusowe maleją w błyskawicznym tempie.

Pasjans Piramida: Starożytny Egipt – po długim czasie znany już z przeszłości pasjans piramida doczekał się nowej szaty graficznej kojarzącej się jednoznacznie z odwiecznym charakterystycznych miejscem tych budowli dla terenu Starożytnego Egiptu. Poza szatą graficzną zostały także nieco zmodyfikowane zasady pasjansa piramida, co nie oznacza w ogóle, że pasjans ten okaże się łatwiejszy do ułożenie. Jak każdy pasjans z grupy piramida wymaga on od nas dużej koncentracji uwagi i logicznego myślenia, z tego właśnie powodu pasjanse te należą do ulubionego gatunku, do którego często i gęsto zagląda się nie tylko dla zabicia czasu. Nie ma tu mowy o chaotycznym rozłożeniu kart na planszy, na który nie mamy żadnego wpływu. Tak samo jak w Starożytnym Egipcie budową piramid zarządzał faraon tak w Pasjansie Piramida głównym dowodzącym budowlą zostaniesz wybrany właśnie TY.
Rozkładamy karty w kształcie piramidy mającej u podstawy 7 różnych kart, podstawową i główną zasadą pasjansa jest zaznaczenie dwoje kart z piramidy bez względu na kolor, które utworzą sumę równą 13, jednocześnie znikając z piramidy. Wartość kart numerycznych pozostaje bez zmian, natomiast wartość obrazków przedstawia się następująco: As = 1, Walet = 11, Dama = 12, Król = 13 punktów. Pod piramidą zostały nam jeszcze pomocnicze karty w zapasie „More Card”, które otwierając rozkładają się na 3 wolnych polach. Nowością jest sklep typu lombard „Temp Card Store” gdzie przechowujemy kartę z piramidy bądź z zapasowych pól, która zasłania nam karty umieszczone pod spodem. Aby wykupić kartę z lombardu „Temp Card Store” dokładamy do niej nową kartę według sumy równej 13. Gramy do czasu, kiedy usuniemy ze stosu piramidy wszystkie możliwe do zebrania karty.
W momencie, kiedy to nastąpi wyrasta przed nami nowa piramida, ukazuje się nasza punktacja i przechodzimy do kolejnej rundy, co także jest dodatkową zachętą, aby poznać ten interesujący i widowiskowy pasjans Piramida: Starożytny Egitp. Początki mogą być trudne, ale faraon jest wyrozumiały i nie grozi ci kara chłosty.