Ronin solitaire

Zagraj w Ronin Solitaire - wciel się w początkującego wojownika szkoły Ronina. Zasady gry podobne do klasycznych pasjansów rządzą się własnymi dodatkowymi prawami. Gracz w walce z Roninem zdobywa kolejne stopnie wtajemniczenia pod warunkiem, że wygra kolejne rundy gry. Ma jednak szanse naprawiania swoich błędów przez cofanie ruchu, może również spokojnie zastanowić się nad posunięciami, gdyż czas go nie goni.

Ronin - Wschodni wojownik szkoli młodych rekrutów w swojej szkole. Rozgrywając pasjansa możesz zdobywać kolejne stopnie wtajemniczenia. Na początku jesteś Kandydatem - małym zatroskanym chłopcem, który poznaje reguły gry: musi rozłożyć wszystkie karty z bocznej odkrytej kupki, w czterech pionowych kolumnach tak, aby w końcu posegregować je zgodnie z czterema kolorami na karcie wyznaczonej automatycznie (może nią być As, Czwórka lub inna karta). Kiedy karta z bocznej kupki nie pasuje do układu, można dobrać kolejną z niżej leżącej talii. Talię tę można przetasować trzy razy w czsie całej gry klikając "SHUFFLE". Ronin jednak zadbał, aby w jego szkole nie było prezentów!

Po pierwsze, układanie kart wiąże się ze zdobywaniem punktów. Po drugie, i to jest już gorsza wiadomość, gra zaczyna się od -50 punktów, zatem aby wyjść na zero musisz najpierw ugrać 50 punktów! Nie będzie to łatwe, gdyż punkty zdobywasz tylko wtedy, kiedy kładziesz kartę na docelowych górnych czterech kupkach - za każdą kartę zarabiasz 5 pkt. Ale niestety za każde przetasowanie talii płacisz 30 punktami. Twoje zdobycze i straty pokazują się na drewnianej tablicy z lewej strony. Kiedy wygrasz lub przegrasz, albo nie widzisz dalszej możliwości grania możesz poddać się i zakończyć grę, opuścić szkołę i zabrać się do czytania gazety lub powrócić do pracy, bo właśnie przyszedł Twój szef. Taki desperacki krok podejmiesz klikając "CONCEDE" a następnie "YES". Gdybyś po naciśnięciu "CONCEDE" zmienił zdanie, kliknij "NO", a powrócisz do gry w miejcu, w którym dostałeś stracha.

Jeśli w czasie gry uznasz, że nie masz już szans z Roninem, albo wręcz przeciwnie, wygrasz z nim, możesz grać dalej z nowym doładowaniem, żeby wejść na wyższy poziom. W tym celu kliknij "DEAL", a następnie "CONCEDE". Ronin rozpocznie kolejną grę, a na drewnianej tablicy prawdy pokaże się Twój wynik: "Wins/Losses 1/0 albo 0/1 lub inny, oraz liczba punktów (dodatnich lub ujemnych), jakie nazbierałeś podczas dotychczasowej gry.

W walce z Roninem nie jesteś jednak od początku skazany na porażkę. Mądry nauczyciel daje Ci możliwośc naprawinia błędów! Kiedy się zagapisz możesz cofnąć się dowolną ilość razy klikając "UNDO" albo ponownie szybko przejść do przodu po naciśnięciu "REDO". I jeszcze jedna podpowiedź: w tym pasjansie w przeciwieństwie do wielu innych, możesz kłaść Króla na Asa, a Asa na dwójkę.

I nie zapomnij, karty ukada się zamiennymi kolorami: czarną na czerwoną itd. z wyjątkiem górnego rzędu. Gra z Roninem wymaga cierpliwości, trochę sprytu i czasu. Ale wygrana nie jest niemożliwa. Powodzenia!